Special exhibitions Exhibition topics 2016 제9회 전주국제사진제에 여러분을 초대합니다.
올 해, 초청된 해외 작가 8인의 작품을 전북예술회관에서 만나볼 수 있다.
‘FACT / FICTION'이라는 주제로 펼쳐지는 이번 전시는 해외에서 활발하게 활동하는 작가들을 초청하여
다양한 시선을 함께 공유하고 앞으로 나아가야 할 사진예술의 방향을 모색하고자 한다.
루카스 포글리아 Lucas Foglia (미국)
루카스 길라(1983년생)는 뉴욕의 농장에서 자라고 샌프란시스코에 살고 있다. 그는 브라운 대학에서 미술 기호학으로 학사 학위를, 예일 대학 에서 사진전공으로 예술학 석사 학위로 졸업했다. 그의 사진은 미국, 유럽, 아시아 전역에서 널리 전시되고 있는데, 덴버 미술관에 영구 소장작품으로, 국제 사진 센터, 필라델피아 미술관, 샌프란시스코 현대 미술관, 그리고 빅토리아 & 앨버트 미술관에 소장되어 있다. 길라 의 첫 번째 학술논문, A Natural Order, 그의 두 번째 논문, Frontcountry 는 Nazraeli 프레스에서 간행되었으며, 국제 평론가들의 환호를 받았다. 그는 Fredericks & Freiser Gallery, New York, and Michael Hoppen Contemporary, London을 대표하고 있다.
Lucas Foglia (b. 1983) grew up on a farm in New York and lives in San Francisco. He graduated with a MFA in Photography from Yale University and with a BA in Art Semiotics from Brown University. His photographs have been widely exhibited in the United States, Europe, and Asia, and are in the permanent collections of the Denver Art Museum, International Center of Photography, Philadelphia Museum of Art, San Francisco Museum of Modern Art, and Victoria & Albert Museum. Foglia’s first monograph, A Natural Order, and his second monograph, Frontcountry, were published by Nazraeli Press to international critical acclaim. He is represented by Fredericks & Freiser Gallery, New York, and Michael Hoppen Contemporary, London.
Victoria Bringing in the Goats, Tennessee
Rita and Cora Aiming, Tennessee
Pixie and Kyd's Duet, Falling Leaves Rendezvous, Georgia
Will after Leaving Cane Creek Community, Tennessee
National Geographic, Wildroots Homestead, North Carolina
Family Portrait with the Photograph George Took of Christina at their Wedding, Tennessee
Homeschooling Chalkboard, Tennessee
Andrew and Taurin Drinking Raw Goat's Milk, Tennessee
David in his Wigwam, Kevin’s Land, Virginia
빅토리아 헤리-허친슨 Victoria Hely-Hutchinson (영국)
빅토리아 헤리-허친슨Victoria Hely-Hutchinson은 런던 출신으로 뉴욕에서 활동중인 사진가이다. 작가는 맨해튼 소재의 School of Visual Arts에서 학사학위를 받았으며 그녀가 Ward Cheney Fellowship에서 우수 구성상을 받은 예일대학교에서 석사학위를 받았다. 작가의 사진과 비디오는 뉴욕, 파리, 그리고 스웨덴에서 전시되었고 최근에는 런던의 National Portrait Gallery에서 전시되었으며 2016년 전주국제사진제에 전시될 예정이다. 작가는 Apartamento, The New Yorker, The New York Times, Vanity Fair, New Your Magazine, Burberry, Kate Spade, Time, The Wall Street Journal Magazine에 의뢰 받은 경력이 있다.
Victoria Hely-Hutchinson is a New York based photographer from London. She received her BFA from the School of Visual Arts in Manhattan and her MFA from Yale University where she was awarded the Ward Cheney Fellowship for excellence in composition. Her photography and videos have been shown at galleries in New York, Paris and Sweden and most recently have been on display at the National Portrait Gallery in London and will be included in the Jeonju Photo Festival in South Korea in 2016. She has been commissioned by Apartamento, The New Yorker, The New York Times, Vanity Fair, New York Magazine, Burberry, Kate Spade, Time and The Wall Street Journal Magazine.
3-Boys
Benenden
Burning-Bush
Doze
Eton-College-Chapel
Roll
Stowe
Tussle
마로시카 라빈야 Maroesjka Lavigne (벨기에)
마로쉬카 라빈 (b. 1989, 벨기에)은 2012년 여름 겐트 대학에서 사진전공으로 석사 학위를 얻었다. 그녀의 작업은 네덜란드, 암스텔담에 위치한 the Foam Talent exhibition, 뉴욕 첼시에 위치한 The Robert Mann Gallery, 파리에 위치한 Galerie Hug, 그리고 벨기에 겐트에 위치한 Museum Saint Guislain 를 포함한 전세계적으로 보여지고 있다. 그녀는 2012년 ‘ ísland’ 라는 책을 스스로 출판하였고 완판 되었다. 2014년 그녀는 이 책의 엽서 버전을 출판하였다. 2015년, 그녀는 오사카에서 플랜더스 샌터와 공동 작업한 ‘ Not seeing is a Flower ‘ 라는 상업활동을 하였다 이것은 “Facing Japan”이라 불린 카탈로그로 출판되었고, 그리고 “Land of Nothingness”라는 프로젝트가 나마비아에서 만들어졌다. 그녀는 Fotomuseum의 Talent Call에(FOAM) 선택되었고, 2012 네덜란드에서, 2014년 “You are More than beautiful’로 2014년 Emerging Talent competition of Lensculture 에서 우승하였다. 그녀는 현재 벨기에 겐트에서 일하고 살고 있다.
Maroesjka Lavigne (b.1989, Belgium) gained her Masters in Photography at Ghent University in the summer of 2012. Her work has been shown internationally at the Foam Talent exhibition in Amsterdam, Netherlands, The Robert Mann Gallery, Chelsea, New York, Galerie Hug in Paris and Museum Saint Guislain, Ghent, Belgium among others. She self-published a book called ‘ ísland ’ in 2012 that sold out. In 2014 she published a postcard version of this book. In 2015 she made a commissioned work ‘ Not seeing is a Flower ‘ in collaboration with the Flanders centre in Osaka. This was published in a catalog called ‘ Facing Japan’ and the project ' Land of Nothingness ' made in Namibia. She was selected for the Talent Call at Fotomuseum Amsterdam (FOAM), the Netherlands 2012 and was the winner of the Emerging Talent competition of Lensculture in 2014 with the series ‘ You are More than beautiful ‘ She is currently living and working in Ghent, Belgium.
Viewpoint_Gullfoss Reykjavík
Arctic Fox_Reykjavík
Hildur and her red car_Mosfellsbær
Red sky_Heimaey
Magni the Magnificent_Prikið Reykjavík
네이트 라슨과 마니 신델맨 Nate Larson and Marni Shindelman (미국)
네이트 라슨과 마니 쉰델만의 공동 작업은 네트워크 통신을 통해 축적 된 데이터 트랙을 조사합니다. 그들의 작업은 보이지 않는 것에서 실제 장소, 덧없는 것에 정착하는 사진들과 비디오 인스톨레이션에 잠기는 것 들을 묶는다. 플로리다에 위치한 Orlando Museum, 포틀랜드의 Blue Sky, 영국의 Light house, 브루클린의 United Photo Industries, 라스베가스의 Contemporary Arts Center에서 개인전을 열었다. 아칸소의 Crystal Bridges Museum of American Art,샬롯의 Light Factory , 폴란드의 FotoFestiwal , 그리스의 Athens Photo Festival , Houston Center for Photography , Baltimore Museum of Art , 러시아에서 열린 Moscow International Biennale , 몬트리얼에서 열린 RAIQ , 호주의 Peloton , 뉴욕의 Conflux Festival 에서 작업이 선보였다. 그들은 최근 Atlanta Celebrates Photography Public Art Commission, 인디애나 폴리스 국제 공항, DUMBO 비즈니스 개선 지구에 대한 지역특별 공공 작품을 만들었습니다. 그들은 최근에 Light Work과 로버트 라우센버그 재단의 래지던트아티스트가 되었다. 이들의 프로젝트는 NPR, 기즈모, 뉴욕 타임즈, 핫슈 매거진, 워싱턴 포스트, 우트 리더, 브리티시 사진저널, 비비씨뉴스에서 사진이 보여지고, 인터넷에 기고 되었다. 그들의 작품은 Crystal Bridges Museum of American Art, the Museum of Fine Arts Houston, the Orlando Museum of Art, and the Portland Art Museum의 영구 컬렉션입니다. 플래시 파우더 프로젝트는 2016년 1월 그들의 첫 번째 논문을 발표했다. 네이트 라슨은 메릴랜드 예술대학의 대학 교수이다. 그는 2002년 오하이오 주립 대학에서 석사 학위를 받았다. 마니 쉰델만은 조지아 대학의 라마 다드 예술 학교 교수이다. 그녀는 2002년 플로리다 대학에서 석사 학위를 받았다.
Nate Larson and Marni Shindelman’s collaborative practice investigates the data tracks we amass through networked communication. Their work ties the invisible to actual sites, anchoring the ephemeral in photographs and immersive video installations. Solo exhibitions include the Orlando Museum of Art in Florida, Blue Sky in Portland, Light House in the UK, United Photo Industries in Brooklyn, and the Contemporary Arts Center Las Vegas. Selections have been shown at Crystal Bridges Museum of American Art in Arkansas, the Light Factory in Charlotte, the FotoFestiwal in Poland, the Athens Photo Festival in Greece, the Houston Center for Photography, Baltimore Museum of Art, the Moscow International Biennale in Russia, RAIQ in Montréal, Peloton in Australia, and Conflux Festival in NYC.
They recently created site-specific public artworks for the Atlanta Celebrates Photography Public Art Commission, the Indianapolis International Airport, and the DUMBO Business Improvement District. They have recently been artists-in-residence at Light Work and the Robert Rauschenberg Foundation.
Their projects have been featured in Wired, The Picture Show from NPR, Gizmodo, the New York Times, Hotshoe Magazine, the Washington Post, Utne Reader, the British Journal of Photography, the BBC News, and Marketplace Tech Report. Their work is in the permanent collection of the Crystal Bridges Museum of American Art, the Museum of Fine Arts Houston, the Orlando Museum of Art, and the Portland Art Museum. Flash Powder Projects released their first monograph in January 2016.
Nate Larson is faculty at Maryland Institute College of Art. He received his MFA from The Ohio State University in 2002. Marni Shindelman is faculty at the Lamar Dodd School of Art at the University of Georgia. She received her MFA from the University of Florida in 2002.
스테이시 르네 모리슨 Stacy Renee Morrison (미국)
스테이시 르네 모리슨은 종종 지금이 무슨 세기인지 잊는다. 운명적으로 그것이 가지듯, 스테이시는 뉴욕길가에 버려진 트렁크 형태인 실비아 드웰프 오스트 랜더라는 그녀의 19 세기 도플 갱어를 만났다. 이 협업은”The Girl of My Dreams”라 불리는, 133년이 떨어진 이 두 여인 사이에서 시작된다.
스테이시는 현재 사진과 논픽션이야기가 결합한 책인 “The Girl of My Dreams”으로 구성하고 있다. 그녀는 Rob Weisbach Creative Management를 대표하고 있다. 스테이시는 Rhode Island Council of the Humanities 에서부터 이 프로젝트로 장학금을 받고 있다.
스테이시는 뉴욕 시에 위치한 Michael Mazzeo Gallery, 우드스탁의 The Center of Photography, 샌프란시스코의 Gregory Lind Gallery, 에서 그녀의 사진전시를 하고 있다. 그녀는 또한 토론토, 이탈리아, 로드 아일랜드, 필라델피아, 그리고 아르헨티나에서 그녀의 작품을 전시하고 있다. Hamburg Kennedy Photographs를 통해서도 그녀의 사진을 볼 수 있다. 그녀는 Visual Narrative 석사과정과 그리고 사진학사과정을 뉴욕 시에 위치한 School of Visual Art에서 뉴저지의 Montclair 주립대학에서 사진을 가르치고 있다. 그녀는 또한 그녀의 작업에 대해서 The New York Public Library, The Society for Photographic Education, The Rhode Island Historical Society, Penumbra Foundation, Wellesley College, Roger Williams University에서 가르치고 있다. 스테이시는 또한 스틸라이프 사진작가이며, 매일 마주치는 오브제에 대한 조용하고 정중하며 때로는 무시무시한 사진을 만들고 있다.
Stacy Renee Morrison often forgets what century it is. As fate would then have it, Stacy met her 19th century doppelganger, named Sylvia DeWolf Ostrander, in the form of an abandoned trunk on a New York City street. A collaboration began between these two women born one hundred and thirty-three year apart called The Girl of My Dreams.
Stacy is currently turning The Girl of My Dreams into a book that combines photograph and narrative non-fiction. She is represented by Rob Weisbach Creative Management. Stacy received a grant from the Rhode Island Council of the Humanities for her work on The Girl of My Dreams.
Stacy has exhibited her photographs at the Michael Mazzeo Gallery in New York City, The Center of Photography at Woodstock and the Gregory Lind Gallery in San Francisco. She has also exhibited her work in Toronto, Italy, Rhode Island, Philadelphia and Argentina. Her photographs are available through Hamburg Kennedy Photographs. She teaches photography in the MFA Visual Narrative and BFA Photography Departments at School of Visual Arts in New York City and Montclair State University in New Jersey. She has lectured about her work at The New York Public Library, The Society for Photographic Education, The Rhode Island Historical Society, Penumbra Foundation, Wellesley College, Roger Williams University, among other places. Stacy is also a still- life photographer, whereby she makes quiet, polite and sometimes macabre photographs of everyday objects.
Becoming, 2007
Letters, 2006
He Asked to See Sylvia, 2008
October 18, 1860, 2010
Me or You
Pink Paper Doll Dress #2, 2004
Blue and White Paper Doll Dress, 2004
Pink Paper Doll Dress #1, 2004
I cannot be who I wish to be, 2015
Joseph Judson Dimock, 2008
Comet, 1861, 2013
Butterfly, 2003
오릿 라프 Orit Raff (이스라엘)
오릿 라프는 예루살렘의 예술과 디자인에 대한 브살렐 아카데미에 다녔으며, 뉴욕의 SVA에서 우등생으로 졸업하였고 1998-1999 휘트니 미술관에서 독립 연구 프로그램에 참가했다. 2003년, 그녀는 바드 대학에서 예술학석사를 완료했다.
라프의 작품은 유럽, 이스라엘, 그리고 미국에서 개인전시로 널리 전시되고 있다. 전시들은 “Priming” The Tel-Aviv Museum of Art in 2013, “Priming” at LA ART in Los Angeles in 2013, “Insatiable: Cutting Edge Project at ARCO’03”, Madrid in 2003 and “Dynamic Equilibrium,” SITE Santa Fe Satellite exhibition in 2002 등이 있다. 그녀의 최근 가장 중요한 컬렉션으로는 이와 같다.
the Modern Art Museum of Fort Worth, Texas, Wellesley Museum, MA, CU Art Museum, University of Colorado at Boulder, Albright-Knox, Buffalo, NY, The Museum of Fine Arts, Houston, TX, Tel-Aviv Museum of Art, Tel Aviv, Israel. The artist is represented by Julie Saul Gallery, New York and Noga Gallery of Contemporary Art, Tel Aviv.
Madame Bovary, 2013
Jealousy, 2013
The Glass Room, 2013
The Secret History, 2013
The End of Mr. Y, 2013
Remainder, 2013
Visitation
The Turn of the Screw, 2013
아르네 스벤슨 Arne Svenson (미국)
아르네 스벤슨의 예술작품은 라스 베가스의 자연풍광 사진에서 양말 원숭이의 자화상, 의료 박물관의 표본들, 그리고 그의 뉴욕시의 이웃들까지 수많은 그리고 다양한 경로의 시각적 탐구로 그를 이끌었다.
첫번째, 그리고 가장 중요한 스벤슨의 작업은 그들이 인간이든, 생명이 없든, 그 사이의 무엇이든지 그의 동기, 본질을 그의 내면의 삶에서 찾아내는 것이다. 그는 자신의 카메라를 기사를 쓰는 리포터로 사용하고, 눈에 띄지 않거나, 숨겨진 거짓말의 이해를 용이 하게하는 이야기를 만든다. 이 이야기는 그떄의 속삭임 또는 제안이 그의 작업에서 발산되어 처음부터 끝까지 엮어져 있다.
뉴욕 기반의 스벤슨의 사진은, 미국과 유럽에서 광범위하게 보여지고 있고, 그의 작품은 Modern Art Museum of Fort Worth, San Francisco Museum of Modern Art, Carnegie Museum of Art, and New York Public Library 같은 사적인, 그리고 여러 공적인 컬렉션에 포함되어 있다. 독학한, 교육적 그리고 직업적인 배경은 특수한 교육안에 이뤄졌으며, 스벤슨은 론위론과 함께 쓴“Prisoners, Sock Monkeys (200 out of1,863)”,“The Neighbors”, 그리고 곧 출시되는 “Unspeaking Likeness” 등 여러 책의 저자이자 사진작가이며, 법정의 안면 복원 조각의 사진을 수집한다.
스벤슨의 최신 솔로 박물관 전시는 “The Neighbors” 2016년 덴버의 현대미술관에서, 그리고 그의 가장 최근의 갤러리 전시는”The Workers” 2015 년 뉴욕에 위치한 Julie Saul 갤러리에서 였다. 그는 지금 스웨덴에서 촬영된 사진과 그림의 이분적인 관계를 경험하고 있는 새로운 작업 “The Forest”, 과 현실과 허구가 만남을 인지하는 "달콤한 자리"를 작업하고 있다.
Arne Svenson's art practice has led him down numerous and varied paths of visual exploration from landscape photographs of Las Vegas to portraits of sock monkeys, medical museum specimens, and his NYC neighbors.
First and foremost in Svenson's practice is to seek out the inner life, the essence, of his subjects, whether they be human, inanimate, or something in between. He uses his camera as a reporter uses text, to create a narrative that facilitates the understanding of that which may lie hidden or obscured. This narrative, at times only a whisper or suggestion, weaves throughout his divergent body of work.
New York-based, Svenson's photographs have been shown extensively in the United States and Europe and his work is included in numerous public and private collections, including the Modern Art Museum of Fort Worth, San Francisco Museum of Modern Art, Carnegie Museum of Art, and New York Public Library. Self-taught, with an educational and vocational background in special education, Svenson is the author/photographer of numerous books, including Prisoners, Sock Monkeys (200 out of 1,863) with Ron Warren, The Neighbors and the upcoming Unspeaking Likeness, a collection of photographs of forensic facial reconstruction sculptures.
Svenson's latest solo museum exhibition was The Neighbors at the Museum of Contemporary Art, Denver, 2016, and his most recent gallery exhibition was The Workers at the Julie Saul Gallery, New York City, 2015. He is currently working on a new body of work, The Forest, shot in Sweden, that explores the dichotomous relationship between photography and painting, the "sweet-spot" where perceived reality and fiction meet.
Neighbors #16, 2012
Workers #8, 2014
Neighbors #1, 2012
Workers #10, 2014
Neighbors #15, 2012
Workers #13, 2014
Neighbors #12, 2012
Workers #9, 2014
Neighbors #30, 2012
Neighbors #5, 2012
Workers #1, 2014
매트 윌슨 Matt Wilson (영국)
영국 켄트에서 태어난 매트 윌슨은 1989년 낡은 니콘 카메라와 그것을 어떻게 다룰지 배우지 않겠냐는 제의를 한 여자를 우연한 기회에 만나 뉴욕으로 모험을 오게 된다.
죠셉 쿠델카(Josef Koudelka)같은 전설적인 사진작가들의 작업을 발견하고, 그의 영감에 따라 매일 발생되는 아름다움을 인용, 그의 새로 발견 된 공예 와 연애는 시작되었다.
이후 카메라는 그의 손에서 떨어진 적이 없으며, 그에 따른 결과로 그의 사진적인 경험은 작업이 되었고, 지금은 20년이 거의 다 되어간다. 그의 사진은 전 세계적으로 전시되었고, 다양한 국제 출판물 에 등장하였고, 그리고 이러한 그가 최종 후보로 선정 된 라이카 오스카 바르낙 어워드 2015 등 각종 대회 에서 인정을 얻고 있다.
윌슨의 현재 작업”STATESIDE”는 미국의 현대의 나날과 아메리칸드림의 해체를 탐사하고 있다.
윌슨의 작품은 Galerie Filles du Calvaire, Paris를 대표한다. 그는 뉴욕시 에 거주하고 있다.
Born in Kent, England, Matt Wilson ventured to New York City in 1989 where upon a chance meeting with a girl led him to an old Nikon camera along with the suggestion he learn how to use it.
Discovering the work of photographers such as the legendary Josef Koudelka and citing the beauty in every day occurrences as his inspiration, a love affair with his newfound craft began. Since then a camera has never been far from his grasp and as a result his photographic experiences have amounted to an archive of work that now spans over 20 years. His photographs have been exhibited worldwide, featured in various international publications and have gained recognition in various competitions such as The Leica Oskar Barnack award 2015 where he was chosen as a finalist.
Wilson’s current body of work “STATESIDE” is an exploration of modern day America and the dissolution of The American Dream.
Wilson’s work is represented by Galerie Filles du Calvaire, Paris.
He resides in New York City.
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